Pentru că actuala legislație privind protecția consumatorilor nu mai răspunde pe deplin nevoilor actuale ale acestora, parlamentarii vor ca, printr-un proiect de lege adoptat miercuri de senatori, aceasta să fie actualizată, astfel încât să reflecte dezvoltarea din ultima vreme a pieței de produse și servicii din țara noastră. Proiectul merge acum, pentru dezbatere și vot, la Camera Deputaților.
Apoi, prin viitoarea lege se stabilește că operatorii economici vor fi obligați să acorde despăgubiri consumatorilor pentru pagubele suferite de aceștia, pe baza documentelor doveditoare menţionate în cadrul procesului-verbal de constatare a contravenţiei.
În prezent, potrivit inițiatorilor, comercianții “pot acoperi o parte din prejudiciu, însă acest fapt este îngreunat de un proces anevoios, deşi prejudiciul îndeplineşte toate condiţiile pentru a putea fi acoperit”.
De asemenea, comercianții vor avea obligaţia de a răspunde reclamaţiilor consumatorilor în maximum 15 zile de la primirea lor.
În proiect este prevăzută posibilitatea consumatorului de a solicita plata unor despăgubiri, potrivit clauzelor contractuale sau dispoziţiilor legale, și în cazul remedierii ori al înlocuirii produselor sau serviciilor necorespunzătoare.
Solicitarea de despăgubiri se va face prin cerere scrisă adresată operatorului economic. În cazul în care operatorul economic nu răspunde în termen de 15 zile de la momentul primirii cererii consumatorului sau refuză să dea curs cererii de despăgubire, consumatorul se poate adresa instanţei de judecată competente ori poate parcurge procedura de mediere.
Lasă un răspuns