Mult lăudatul program prezidențial “România educată” cu termen în 2021, amânat deja pentru 2022, se mai amână o dată pentru 2023

Pachetul de legi pentru aplicarea programului “România Educată”, amânat până în 2023 în programul propus de guvernul Ciucă. Dacă va fi adoptat în 2023, programul “România Educată” va deveni realitate cu un an înainte să expire cel de-al doilea mandat al președintelui Klaus Iohannis, care a declarat acest program “proiect național” încă din primul său mandat, care a început în 2014. Lucrul la acest program a început în 2016.

Mențiunea la România Educată, în programul guvernului propus de Nicolae Ciucă – poză preluată de pe site-ul edupedu.ro

Oricum, termenul pentru elaborarea pachetului legislativ prezidențial era 1 octombrie 2021. Apoi, pe 26 august, ministrul Cîmpeanu își exprima “îngrijorarea” acel pachet legislativ s-ar putea să nu fie adoptat. În septembrie, ministrul anunța o amânare până în 2022, după o nouă serie de consultări.

În privința digitalizării în educație, subiectul strategiei “Smart Edu” elaborat anul trecut și trecut parțial în proiectul “România Educată”, așa cum a fost prezentat el în vară, programul Ciucă prevede separat mai multe reforme și măsuri, cu termene între 2022 și 2024. Pentru dezvoltarea de resurse deschise pentru o platformă dedicată școlii online, termenul este de 2025. Printre reformele și măsurile menționate în programul propus:

  • Adoptarea cadrului legislativ pentru digitalizarea educației. Măsuri: adoptarea unor standarde pentru echiparea școlilor cu tehnologie (2022), norme pentru competențele digitale ale cadrului didactic (2022-2024)
  • Asigurarea echipamentelor și resurselor tehnologice digitale pentru școli. Măsuri: Echiparea școlilor cu laboratoare de informatică (termen 2024), echiparea sălilor de clasă (termen 2024), SMART Lab-uri (termen 2025)
  • Școala ONLINE: platformă de evaluare și dezvoltare de conținut – punerea în funcțiune a platformei (2024), dezvoltarea de 67.000 de resurse educaționale deschise ( RED – materiale didactice) – termen 2025.

Doar că între timp școlile sunt în vacanță prelungită forțată iar când aceasta se va încheia, multe școli vor continua să funcționeze online, în funcție de mai mulți factori. Fără digitalizare, fără tehnologie, fără platformă de evaluare și dezvoltare de conținut.

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*