
O firmă care intermediază vânzări de animale de companie amendată de Protecția Consumatorului, la plângerea unor clienți care au reclamat că au cumpărat animale bolnave, a obținut anularea sancțiunii demonstrând că nu are nicio vină.
Tribunalul Cluj a pronunțat sentința finală într-un dosar în care o firmă din județul Cluj a cerut anularea unei sancțiuni aplicate de Protecția Consumatorului la plângerea unor clienți care au reclamat că au cumpărat un câine și o pisică bolnave.
Concret, clienții firmei, care au cumpărat o cățelusă rasa Beagle Tricolor și un motan rasa British, au reclamat la Protecția Consumatorului că au fost înșelați pentru că animalele au fost bolnave, motanul murind la patru zile după ce a fost cumpărat.
În urma controlului la care a fost supusă de Protecția Consumatorului, firma a fost amendată cu 5.000 de lei pentru că „se face vinovată de practici comerciale înşelătoare prin aceea că a livrat consumatorilor animale de companie cu grave probleme de sănătate, probleme care au culminat, în cazul motanului cu decesul acestuia la patru zile de la achiziționare de către client, fapt care i-a determinat pe aceștia să solicite returnarea sumelor achitate pe animalele de companie”.
Procesul-verbal a fost semnat de reprezentanții firmei cu mențiunea: „Am luat legătura cu ambii clienți în vederea rezolvării situațiilor create, dar aceștia au refuzat înlocuirea, respectiv achitarea contravalorii animalelor de companie (conf. termeni și condiții agreate)”.
După ce a fost sancționată, firma a mers în instanță, cerând anularea procesului-verbal. Prima fază a procesului s-a judecat la Judecătoria Huedin. Judecătorii de aici au menținut sancțiunea arătând că „petenta nu şi-a respectat obligaţiile impuse de lege, respectiv de a nu utiliza practici comerciale înşelătoare în relaţia cu consumatorii, consumatorul fiind convins că achiziţionând un produs de pe site-ul petentei va primi un produs conform, va beneficia de asistenţă după vânzare, eventualele reclamaţii urmând a fi instrumentate în mod loial, precum şi că are posibilitatea de a-i fi înlocuit produsul ori de a-l returna şi de a primi înapoi suma achitată, fără costuri nejustificate”.
Lasă un răspuns