Refuzul de înlocuire a unei mașini de spălat, stricate după patru luni de folosire, i-a adus magazinului Altex o amendă de 10.000 de lei. Sancțiunea a fost menținută printr-o sentință definitivă a Tribunalului Bihor.
O femeie care a cumpărat dintr-un magazin Altex o mașină de spălat rufe Whirlpool a sesizat Protecția Consumatorului reclamând că mașina, cu o garanție de patru ani, s-a stricat după doar patru luni de folosire, iar compania refuză să i-o înlocuiască sau să îi achite contravaloarea.
În plângerea depusă la ANPC, cumpărătoarea a arătat că hainele rămân ude de la orice program selectat.
În urma verificărilor făcute de un service autorizat s-a constatat că este defectat motorul și modulul. Vânzătorul a propus repararea gratuită a mașinii de spălat, dar cumpărătoarea a cerut înlocuirea sau restituirea banilor.
Pentru că Altex a refuzat înlocuirea produsului, ANPC a amendat Altex cu 10.000 de lei, dispunându-se înlocuirea mașinii de spălat sau restituirea contravalorii în termen de 15 zile.
Procesul-verbal de contravenție a fost contestat în instanță, unde Altex a cerut anularea sancțiunii pe motiv că repararea produsului are prioritate în detrimentul înlocuirii.
Lasă un răspuns