Dreptul la despăgubiri al pasagerilor se aplică și zborurilor de legătură întârziate

În situația în care un pasager a achiziționat pe un singur bilet zboruri de legătură pentru destinația finală, cu plecarea dintr-un stat membru al Uniunii Europene (UE), iar unul dintre zboruri are o întârziere de cel puțin 3 ore, acesta poate avea dreptul la despăgubiri pentru zbor întârziat, chiar dacă între companiile aeriene nu există o legătură legală, a stabilit Curtea de Justiție a Uniunii Europene (CJUE).

Curtea Federală de Justiție din Germania a solicitat opinia CJUE pe o speță ce a vizat o cerere de despăgubire, înaintată de o companie în numele unui pasager, pentru un bilet de avion cumpărat printr-o agenție de turism pe ruta Zurich-Kansas City cu două escale.

Deși primele două zboruri – Stuttgart-Zurich și Zurich-Philadelphia – au ajuns la timp, aterizarea din Philadephia până în Kansas City a avut o întârziere mai mare de patru ore. Doar primul zbor fusese operat de un operator din UE, iar pe direcția Zurich-Kansas City, cu escală în Philadephia, pasagerul zburase cu un operator american.

În urma analizării cazului, CJUE a stabilit că în sintagma „zboruri de legătură” intră și transportul ce pleacă dintr-un stat membru și care presupune mai multe zboruri și mai mulți operatori de zbor care nu au nicio legătură legală între ei, dacă acele zboruri au fost cumpărate pe un singur bilet la un preț care le cuprinde pe toate.

La începutul lui 2020, CJUE a stabilit că atâta vreme cât rezervarea a fos unică pentru toate segmentele de zbor și chiar dacă zborurile sunt asigurate de companii distincte, se pot cere despăgubiri chiar în țara de unde s-a început traseul.

Legislația europeană le permite celor care au avut de suferit din cauza unui zbor anulat sau întârziat mai mult de trei ore să ceară operatorului de zbor o compensație ce poate ajunge și la 600 euro.

Fii primul care comentează

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.


*