O agenție de turism care i-a anunțat că prețul unei vacanțe în Egipt, plătite integral, a crescut din cauza „evenimentelor internaționale” a fost obligată să le restituie turiștilor banii. Sentința nu este definitivă.
Printr-un proces deschis la Judecătoria Sibiu, doi turiști care au cumpărat o vacanță în Egipt și au fost nevoiți să plătească 208, respective 104 euro în plus față de costul inițial au cerut ca agenția de turism prin intermediul căreia au fost în vacanță să fie obligată să le restituie banii.
În proces, turiștii au arătat că la data de 22.03.2022 au achiziționat un pachet de servicii turistice în Egipt, iar la o lună distanță au fost informați că „urmează să crească tariful de zbor motivat de faptul că a crescut prețul petrolului cu peste 5% datorită evenimentelor internaționale”.
Turiștii au contactat agenția de turism, care le-a comunicat că la rândul lor au primit factura de la touroperator și nu au altceva de făcut decât să le refactureze costurile majorate turiștilor. Pentru că nu voiau să piardă banii plătiți deja, turiștii au achitat sumele cerute în plus, dar au sesizat Protecția Consumatorului, care le-a transmis că plângerea nu este întemeiată.
„În situații identice cu a noastră autoritatea a dispus restituirea sumelor încasate necuvenit de către agențiile de turism care au majorat prețul transportului invocând aceleași motive de creștere a costului petrolului. Acest tratament diferențiat al autorității este unul discriminatoriu în condițiile în care situația de fapt ce se impunea a fi analizată de către autoritate era identică și în mod logic și soluțiile dispuse trebuiau să fie identice”, s-au plâns turiștii în instanță.
Lasă un răspuns