Instituțiile publice și organele de specialitate ale administrației publice centrale vor avea, în curând, obligația de a publica, din oficiu, pe site-ul propriu și taxele practicate pentru serviciile publice prestate cetățenilor, după cum reiese dintr-un proiect de lege adoptat luni la Senat. Măsura urmărește să ușureze accesul cetățenilor la diverse servicii publice fără a mai fi necesare drumuri până la autorități sau contactarea lor prin telefon.
Modificarea se regăsește într-un proiect de lege ce merge acum, pentru dezbatere și vot, la Camera Deputaților și prin care se dorește completarea unui paragraf ce se regăsește în OUG 41/2016, act normativ prin care au demarat procedurile de simplificare a birocrației.
Mai exact este vizat articolul 1 din OUG 41/2016 care, în prezent, sună în felul următor: „Instituțiile publice și organele de specialitate ale administrației publice centrale au obligația de a publica, din oficiu, informații și modele de formulare sau cereri aferente tuturor serviciilor publice furnizate, în format electronic, atât pe website-ul propriu, cât și pe punctul de contact unic electronic […], în varianta actualizată și într-un format tehnic care să permită descărcarea și editarea lor în scopul completării pe calculator de către beneficiar”.
Prin proiectul de lege care se îndreaptă acum spre votul Parlamentului se propune completarea formulării de mai sus cu următorul paragraf: „În cazul în care furnizarea serviciilor publice se realizează cu perceperea de taxe/ tarife/ comisioane, după caz, acestea sunt publicate, din oficiu, pe website-ul propriu și în punctul de contact unic electronic”.
Completarea este necesară, potrivit expunerii de motive care însoțește proiectul, deoarece textul actual al Ordonanței nu prevede, în mod expres, obligația instituțiilor publice și organelor de specialitate ale administrației publice centrale de a publica, din oficiu, pe website-ul propriu și taxele practicate pentru serviciile prestate, ceea ce presupune efectuarea unor demersuri suplimentare din partea cetățenilor pentru a obține toate informațiile de care au nevoie pentru a beneficia de respectivele servicii publice.
Asta înseamnă că, după ce va trece și de votul Camerei Deputaților, unde poate cunoaște mai multe modificări, actul normativ va oferi posibilitatea cetățenilor de a afla online toate taxele care sunt necesare să fie achitate pentru accesarea unui anumit serviciu public fără a mai fi necesară deplasarea efectivă până la autoritatea/instituția publică sau solicitarea de informații prin intermediului telefonului.
Lasă un răspuns