Șoferul român care a câștigat lupta cu Uber în instanță după ce a fost sancționat pe nedrept: ”Va trebui să te concediez”

Alexandru Iftimie este un român stabilit în Marea Britanie care s-a angajat ca șofer pe Uber și care a câștigat un proces împotriva companiei după ce a fost sancționat pe nedrept.

Concret, bărbatul a făcut un ocol pe traseu deoarece tunelul prin care aplicația îi arăta că trebuie să treacă era închis circulației la momentul respectiv.

Sistemul de HR (n.r. – resurse umane) al Uber, care folosește inteligența artificială, i-a trimis românului avertismente în urma evenimentului.

„Am primit un avertisment: ”Am detectat o activitate frauduloasă, prin urmare trebuie să oprești, altfel va trebui să te concediez. Mi-am zis că trebuie să fie vorba de o eroare, știam că nu greșisem cu nimic. Dar două săptămâni mai târziu, am mai primit un mesaj. Asemănător cu primul, dar de data aceasta zicea: ”Este ultimul avertisment. Încă odată, s-a terminat”, a povestit românul, conform Digi24.

Alexandru Iftimie spune că a sunat la un număr de telefon unde șoferii de Uber pot solicita asistență pentru a înțelege de ce a fost sancționat, însă nu a rezolvat nimic.

Românul a apelat la sindicatul „App Drivers and Couriers” în încercarea de a afla pe ce se bazează acuzația de fraudă, un demers care s-a concretizat, în cele din urmă, printr-un proces care a ajuns până la Curtea de Apel din Amsterdam, unde se află sediul central al Uber din Europa. Curtea a decis că atât românul, cât și alți șoferi din Marea Britanie și Portugalia care s-au alăturat procesului, au dreptul de a primi mai multe informații despre felul în care se iau deciziile automate în cazul lor. Chiar înainte ca acest caz să ajungă în fața instanței, Uber a recunoscut că a greșit și a prezentat scuze.

”Suntem dezamăgiți că instanța nu a recunoscut procedurile noastre robuste, inclusiv revizuirea atentă de către oameni, atunci când este luată în calcul o decizie de dezactivare a contului unui șofer suspectat de fraudă. Aceste decizii ale instanței se referă doar la câțiva șoferi din Marea Britanie ale căror conturi au fost dezactivate între 2018 și 2020 în circumstanțe foarte specifice”, a declarat un purtător de cuvânt al companiei.

Fii primul care comentează

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.


*