Site-urile matrimoniale pot fi trase la răspundere de către utilizatorii nemulțumiți

Conform unei Ordonanțe de Urgență adoptate în luna ianuarie, siteurile de matrimoniale trebuie să-și despăgubească utilizatorii în cazul serviciilor ineficiente.

Persoanele care apelează la servicii matrimoniale ar putea să fie despăgubite. Asta prevede o Ordonanță de Urgență adoptată în luna ianuarie a acestui an. Clienții pot să ceară banii înapoi pentru servicii ce nu au fost furnizate sau să primească reduceri de preț pentru cele care nu au fost furnizate corespunzător.

Ce drepturi au românii care folosesc siteurile de matrimoniale contra cost

De la 1 ianuarie 2022, aveți o garanție legală de conformitate pentru toate serviciile digitale. Iar site-urile de întâlniri fac parte din această categorie. Bineînțeles, aceasta nu este o garanție pentru cazul în care profilurile nu corespund criteriilor dumneavoastră, ci o garanție în caz de funcționare defectuoasă a site-ului de întâlniri”, transmite Centrul European al Consumatorilor din România.

Concret, dacă nu aveți acces la contul dumneavoastră sau dacă serviciul de chat nu mai funcționează pe site, puteți cere repararea serviciului și, în caz contrar, reducerea prețului sau chiar anularea abonamentului. În cazul unui litigiu cu un site de întâlniri cu sediul într-o altă țară din UE, contactați ECC Romania”, mai menționează sursa citată.

Ordonanţa de urgenţă nr. 141/2021 privind anumite aspecte referitoare la contractele de furnizare de conţinut digital şi de servicii digitale a introdus în legislația din România garanția pentru serviciile digitale. Care sunt drepturile oferite de noua ordonanță, de la 9 ianuarie 2022, când a intrat în vigoare aceasta, consumatorilor de servicii digitale:

Dacă serviciul nu este furnizat deloc, nici după ce consumatorul a cerut expres asta, consumatorul are dreptul să înceteze contractul – printr-o declarație prin care își exprimă această decizie; în acest caz, conform ordonanței, consumatorul are dreptul să primească toții banii înapoi („în cazurile în care contractul prevede furnizarea conţinutului digital sau a serviciului digital în schimbul plăţii unui preţ şi pentru o anumită perioadă.

Iar conţinutul digital sau serviciul digital a fost în conformitate pe parcursul unei perioade anterioare datei încetării contractului, comerciantul rambursează consumatorului numai cota-parte din preţul plătit care corespunde perioadei în care conţinutul digital sau serviciul digital nu a fost în conformitate, precum şi orice parte din preţul plătit de consumator în avans pentru perioada rămasă din durata contractului, care ar fi urmat să se deruleze dacă contractul nu ar fi încetat”; rambursarea ar trebui să se facă în cel mult 14 zile de când comerciantul a fost informat de consumator că renunță la contract;

În cazul de neconformitate, consumatorul are dreptul la aducerea în conformitate a conţinutului digital sau a serviciului digital, la o reducere proporţională a preţului sau la încetarea contractului.

Fii primul care comentează

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.


*