Muzica este unul dintre cele mai importante instrumente de comunicare, știm istoric vorbind că ea e o metodă ideală de a spune povești și de a împărtăși informații despre date și fapte importante. Muzica, fără îndoială este unul dintre cele mai utilizate mijloace pentru a dezbate multe subiecte, inclusiv justiția și profesia de avocat.
Avocații, judecătorii și sălile de judecată sunt de când lumea în atenția publicului. Justiția însăși a fost reflectată la nesfârșit în diverse forme de divertisment. Industria juridică este o sursă de inspirație în artă și cultură, inclusiv în literatură, teatru, pictură, filme, televiziune și chiar benzi desenate. Fiecare dintre aceste medii oferă o perspectivă unică asupra percepției societății cu privire la ceea ce se întâmplă în viața unui avocat, magistrat, în timpul audierii unui martor sau în instanță.
Așa că muzica nu face excepție și oferă comentarii despre multe aspecte ale vieții, inclusiv despre lege și felul în care este ea distribuită. Lumea juridică a inspirat artiști din diverse genuri care ne vorbesc despre avocați, judecători, procese, martori și instanțe. Și la fel ca și alte forme de divertisment, muzica oferă aceste comentarii cu privire la felul în care legea se aplică sau nu uniform.
A Church, a Courtroom, and Then Goodbye – cântecul de debut și cu care și-a lansat cariera (în 1955) Patsy Cline – una dintre cele mai influente artiste de muzică country din toate timpurile – ne vorbește despre un divorț.
…And Justice for All – Metallica (1988) – piesa care dă titlul celui de-al patrulea album al influentei trupe rock Metallica oferă un comentariu cu privire la influența banilor în fentarea justiției, lipsa lor transformându-te în victimă sigură a legii.
Breaking the Law – Judas Priest (albumul British Steel 1980) – Adesea considerată una dintre cele mai emblematice cântece ale trupei, dar și ale genului heavy metal, versurile acesteia spun povestea unei persoane într-o situație disperată – fără muncă, fără bani, chinuită de singurătate și frustrare – care recurge la crimă pentru a supraviețui.
Hurricane – Bob Dylan (albumul Desire, 1975) – Compusă de Bob Dylan și Jacques Levy, a fost inspirată de povestea adevărată a condamnării lui Rubin „Hurricane” Carter pentru crimă. Versurile sunt un comentariu asupra circumstanțelor care au dus la procesul fals și părtinitor al lui Carter în care într-un final a fost condamnat.
I Fought the Law – The Clash (albumul The Cost of Living, 1979) – Scrisă inițial de Sonny Curtis și popularizată mai târziu de Bobby Fuller Four, varianta I Fought the Law a celor de la The Clash este probabil cea mai cunoscută versiune. Piesa a apărut în reclame de televiziune și în filme și spune povestea unui bărbat care comite o serie de infracțiuni din cauza lipsei de bani.
The Trial – Pink Floyd (filmul și albumul The Wall, 1979) – The Trial este cântecul de final al albumului conceptual al trupei Pink Floyd, The Wall. Versurile prezintă de fapt un proces pe tot parcursul piesei. La acest proces, Pink este confruntat de procuror și de cei mai apropiați oameni din jurul său (mama, profesoara și soția) în legătură cu comportamentul său. În cele din urmă, judecătorul îl condamnă pe Pink fără drept de apel.
Lasă un răspuns