Bătălia pentru „Dracula Land”. Cum s-au judecat două firme pentru moștenirea contelui care a făcut Transilvania celebră în lume

Curtea de Apel București a pronunțat recent o a doua sentință în bătălia dintre două firme românești care s-au judecat pentru brandul „Dracula Land”. Procesul a început după ce una dintre firme a încercat să înregistreze la OSIM „Dracula land”, iar firma care deținea brandul „The land of Dracula” s-a opus.

„Dracula”, personajul din romanul lui Bram Stoker, a făcut din Transilvania unul dintre cele mai vizitate locuri din România. Foarte mulți străini vin să vadă „țara lui Dracula”. Unele firme au încercat să profite de faima lui Dracula. Pe acest fond a fost înregistrat la OSIM si brandul „The Land of Dracula”.

În momentul în care o altă firmă a cerut la OSIM înregistrarea mărcii „Dacula Land”, deținătoarea brandului „The Land of Dracula” s-a opus. OSIM a decis că „mărcile „The land of Dracula” și „Dracula Land” nu sunt similare din punct de vedere vizual si fonetic (auditiv), motiv pentru care diferențele vizuale si fonetice constatate nu pot genera risc de confuzie pentru consumatorul mediu rezonabil de atent, bine informat si circumspect”.

Decizia OSIM a fost contestată în instanță de deținătorul brandului „The Land of Dracula”, iar judecătorii au decis că „ambele mărci prin elementele lor verbale exprimă același concept de tărâm/ținut/teritoriu al lui Dracula”.

„Este mai mult decât evident că, dacă reclamantei i s-a recunoscut exclusivitatea exploatării acestui concept prin intermediul mărcii sale înregistrate, nu i se poate permite pârâtei să facă același lucru încălcând această exclusivitate prin înregistrarea unei mărci verbale care nu face altceva decât să calchieze prima marcă înregistrată”, au decis judecătorii.

CONTINUAREA AICI

Fii primul care comentează

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.


*